סקר שביעות רצון

 

מכון מילים: סקר שביעות רצון – נקודת הזינוק של מכון מילים
במכון מילים נערך השנה סקר שביעות רצון מקצועי ומעמיק, ובעקבותיו נעשתה עבודת שטח רבת תחומית על מנת לשכלל את תכנית הלימודים.
במכון מילים זוקפים את השדרוג לסקר, שהיה נקודת הזינוק לכל החידושים לקראת התש”פ.

למה החלטתם לערוך את הסקר?
שמעתי מנהלת חכמה שאמרה: “לפעמים האזנה לשיח חופשי של תלמידות, יכולה ללמד את המורה, יותר מכל קורס בעולם.” ואז חשבתי לעצמי: אולי לתלמידות שלנו יש מה להציע לנו? נכון שהן ממלאות משוב בסוף כל שנה, ומודות בחום. אבל עדין שיחת טלפון פתוחה יכולה להביא יותר מידע, ישר מהשטח.” כך מספרת הגב’ וקסלמן, מנהלת המכון. “האמת היא שפחדנו לערוך סקר כזה, לקבל את האמת בפנים… היה חשש כזה… מי יודע מה תהינה התגובות… אולי נגלה פתאום בקורת קשה, ויהיה קשה מידי לשנות דברים וותיקים? אבל החלטנו שאין כמו לדעת את האמת. נעזרנו בהדרכה מקצועית ובנינו סקר שביעות רצון מפורט. כל המשתלמות דרגו את שביעות רצונן במספרים, על פי הפרמטרים העיקריים: מידת ההתקדמות, תכנית הלימודים, המורות, הקבוצה, האימון הטלפוני וכן הלאה.
התשובות הפתיעו לטובה, ודווקא מכאן לקחנו את הכוח להשתכלל. שביעות הרצון הגבוהה הוכיחה כי יש ב”ה שכר לעמל, וקהל הלומדות מעריך את ההשקעה שמאחורי תכנית לימודים כזאת. מעבר לדרוג המספרי היה משוב נלהב ומדרבן. “תכנית הלימודים מרתקת,” “תענוג ללמוד בלי לחץ, אבל עם אווירה חיובית שמעודדת להתקדם ובעיקר לא לחשוש מטעויות.” “האימון האישי הקפיץ אותי, שם לא התביישתי וכך התחלתי לדבר חופשי גם בקבוצה.” “הפרויקט השנתי עם הלווי בטלפון אפשר לי להתבטא כמו שמעולם לא הצלחתי.”
“אבל את הציון הכי גבוה קבלו המורות!” מבשרת וקסלמן. “כל התשובות כולן היו שביעות רצון בדרגה 10 מהמורות שמלמדות במכון. זו ההזדמנות להודות למורות המוכשרות והמסורות, ולגלות מחדש את העובדה, שמורה מעולה, הופכת כל למידה לחוויה גדולה ומקדמת.”

מה למדתם מהסקר? ומה עשיתם בעקבותיו?
השכלול הגדול מתבטא בעקר בשלושה תחומים:

  1. פי ארבע פרויקטים! המשתלמות ספרו כמה התקדמו כתוצאה מפעילות קבוצתית בטלפון. זה פתח את הביטחון העצמי, ואפשר לכל אחת להתקדם ברמה האישית שלה. קבלו משוב אישי ופרצו דרך קדימה. מה עשינו עם זה? במקום פרויקט שנתי אחד, השנה מקבלים ארבעה. (והמחירלא עלה.)
  2. הצבת יעדים! היו תלמידות שלא ידעו להגדיר את ההתקדמות שלהן. “התקדמתי אבל אני לא יודעת בדיוק בכמה”. מה עשינו עם זה? הערכה פעם ברבעון. כל משתלמת במסלול אנגלית מדוברת עוברת מבחן כניסה טלפוני קל וחוויתי. בסיומו אנו מציבים לה יעדים. במהלך הלימודים, מידי רבעון, נערך מבחן לצורך סיכום ההתקדמות, והצבת יעדים לרבעון הבא. כך נהנים מתחושת סיפוק ומוטיבציה גבוהה לאורך כל תקופת הלמידה. (במסלול כתיבה יוצרת קיים מענה ותיק של משוב אישי, באנגלית – נפתח כעת.)
  3. מסלול חדש! אימון אישי טלפוני באנגלית בשעה המועדפת על הלקוחה. באימון האישי נהנית כל אחת מתכנית לימודים בהתאמה אישית וממערכת נוחה. תכנים לשינון ולהאזנה ללא הגבלה. מגוון חבילות לבחירה. מסלול זה מתאים לכל אחת, מכל מקום, ובכל שעה.

  מוזמנת להצטרף ולתת ביטוי למילים שלך, בכתיבה יוצרת, או באנגלית מדוברת, וליהנות מהמערך המשודרג של מכון מילים.
להרשמה ולהצטרפות 1599-500-45

קראט, המודיע, סוכות תש”פ

אודות המחבר

השארת תגובה